El segon taller, “Gènere i governança: frens a la participació de les dones i palanques d’acció”, va reflexionar sobre la poca presència de les dones en els espais de decisió al Camerun.
Tot i que a les eleccions presidencials del 2025 hi hagi, per primera vegada, una candidata dona entre les 13 oficials, la seva representació continua sent mínima en comparació amb el 51% que representen a la població.
Malgrat els avenços en el marc legal i el context internacional favorable a la igualtat, la realitat mostra que les dones encara tenen grans dificultats per accedir a càrrecs de decisió.
Aquest taller ha permès analitzar els obstacles i identificar estratègies perquè les dones puguin participar més activament en la política i en la governança local, afavorint una societat més justa i inclusiva.