20J A SABADELL

Agermanament Sense Fronteres ha participat activament en la comissió organitzadora dels actes del 20 de juny, Dia Mundial de les Persones Refugiades, celebrats a la plaça del municipi. L’acte central va ser la lectura col·lectiva d’un manifest reivindicatiu i emotiu, elaborat conjuntament per entitats de cooperació i d’acollida.

En la lectura van participar representants d’entitats com ASF, Refugees Welcome, Creu Roja, una ciutadana del públic, una tècnica de l’ajuntament i tres persones immigrants que van oferir testimonis colpidors: un jove palestí, una noia de Gàmbia i un nouvingut del Camerun.

Els seus relats, centrats en els motius que els van obligar a fugir dels seus països, les dificultats viscudes en arribar aquí i les seves esperances de futur, van donar un toc profundament humà i real a l’acte. Van emocionar els assistents, que els van ovacionar llargament en senyal de respecte i solidaritat.

L’acte va finalitzar amb una gran mostra d’unitat: un simbòlic xoc de mans entre totes i tots que va simbolitzar el compromís compartit amb l’acollida, la dignitat i els drets de les persones refugiades.

Comparteix l'entrada